Curriculum

Home>About TYIS>Curriculum

Curriculum

We offer a viable, integrated curriculum coupled with international content standards, technology, and extra curricular programs.

カリキュラム

私たちは、国際的な特色が含まれた授業内容、技術、そして課外プログラムを結び合わせながら、一本化されたカリキュラムの提供を可能にしています。

Mainstream Curriculum

TYIS uses a North American curriculum as its foundation for the core subjects: Language Arts/Reading, Mathematics, Science and Social Studies, which are adapted to international content standards. This academically challenging curriculum compliments and reinforces our content standards, while providing ample opportunities for students to acquire new skills and knowledge in order to express themselves in unique ways. Integrated within this base curriculum are classes in Physical Education/Swimming, Music, Art, Computer Skills, and Japanese. TYIS incorporates the Complete 4 for Literacy into the reading/writing workshop classroom curriculum. The Complete 4 for Literacy consists of: process, genre, strategy, and conventions to effectively equip students with the necessary skills to become successful readers and writers. In addition, TYIS uses the Accelerated Reader program from Renaissance Place as a complementary component of the school-wide reading/writing workshop structure.

メインストリーム カリキュラム

TYISは、主要科目であるラングエージアート/リーディング、算数、理科、社会は、米国のカリキュラムを基礎としながら、国際基準の内容を適用しています。このようなカリキュラムの取り組みは、ユニークな形で自分たちを表現できるよう、生徒たちに新しいスキルや知識を得られるような機会を充分に与えます。そしてこの基盤となるカリキュラムと共に、体育、水泳、音楽、美術、そして日本語の授業があります。またTYISでは、クラスルームでのリーディング/ライティングの授業でComplete 4 for Literacyを導入しています。このComplete 4 for Literacyには、より良い読者、書き手になるために必要なスキル、《プロセス(過程)、ジャンル(形式)、ストラテジー(方策)そして、コンベンション(決まり)》が含まれており、それを効果的に身につけることができます。さらに、学校全体のリーディング/ライティングの授業で補足的にRenaissance Place社によるAccelerated Readerのプログラムを使用しております。

ex.Grade 1
  Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday
8:30
~
9:15
Morning
Meeting
AR
Morning
Meeting
AR
Morning
Meeting
AR
Morning
Meeting
AR
Morning
Meeting
AR
9:15
~
10:00
Swimming
Reading Reading PE Reading
10:00
~
10:30
Recess Recess Recess Recess Recess
10:30
~
11:15
Writing Writing Writing Writing Writing
11:15
~
12:00
Math Math Math Computers Math
12:00
~
1:00
Lunch(12:00~12:30 / Recess(12:35~1:00)
1:00
~
1:50
Japanese Music Science Math Art
2:00
~
2:45
Science Science Social
Studies
Science Science
2:45
~
3:00
End of Day Routines

English as an Additional Language (EAL)

TYIS also provides highly structured English as an Additional Language (EAL) for those students needing extra assistance acquiring English. EAL classes regularly use the English in a Flash program (see Technology section) to help students quickly learn the sounds, vocabulary, and basic grammar of English. Small class size, together with a caring, nurturing staff, ensures a positive English learning experience that is truly student-centered.

英語を第二・第三言語として学習するクラス

TYISでは、英語を第二・第三言語として学習する上で補助が必要なお子さまに対し、質の高いプログラムを提供しております。このクラスでは、生徒がより早く発音や単語、そして基本的な文法を学習するために、定期的にEnglish in a Flashプログラム(詳細は、テクノロジーのページをご覧下さい)を使用しております。生徒を中心とした小規模なクラスで、スタッフの充分なケアによって、実用的な英語学習体験ができることを約束いたします。

Special Events

Special events such as Cultural Week, the Christmas and Science Fair, Sports Day and an all-school Talent Show are held throughout the school year to provide an enriching and varied learning experience for our students. click photo to enlarge


Student Learning Outcomes (SLOs)

The TYIS SLOs are goals (outcomes) that are specifically for student learning. These outcomes are things we want the students to understand during their time at TYIS and, more importantly, after they leave TYIS.

Originally, these outcomes were written in “adult” language and it was difficult for the students to understand what they meant and how they applied to daily life at school. Since these outcomes are focused on “student” learning, they have been rewritten specifically for the students. This helps students to understand what they mean and it is much easier to talk about them now.

If you look at the SLOs, you will see how much easier it is to understand what they mean.

1. I like to help myself and others:私は自分自身や他の人たちを手伝うことが好きです。

  • I understand my feelings and other’s feelings.
    私は自分自身や他の人たちの気持ちが分かります。
  • I can show that I know how to care, be honest, be respectful, be responsible and help others.
    私は人を思いやり、正直に、そして尊敬心、責任感をもって他の人と接することができます。
  • The planet earth is my home and it is important to me.
    地球は私が住んでいるところであり、自分自身にとって大切なところです。
  • I like to help my family, friends and other people.
    私は家族や友だち、そして他の人たちを手伝うのが好きです。

2. I learn important things in school:私は学校で大切なことを学びます。

  • I can learn by myself and with others.
    私は自分自身で勉強することができ、また他の人たちと一緒に勉強することができます。
  • I like to play, exercise and keep my body healthy & strong.
    私は遊んだり、運動をしたりして自分自身の体を健康に保つことができます。
  • I know how to read, write, listen and speak.
    私は読んだり、書いたり、聞いたり、話したりすることができます。

3. I can solve problems in different ways by myself:私は色んな方法で問題を解決することができます。

  • I make good choices (decisions).
    私は良い判断をすることができます。
  • I think about a problem before making a good choice (decision).
    私は良い判断をする前に考えることが出来ます。
  • I can use what I learn at school when I am outside of school.
    私は学校で習ったことを学校の外でも使うことができます。

4. I know how to read, write, speak and listen in English with other people:私は他の人と英語で読んだり、書いたり、話したり、聞いたりすることができます。

  • I can use, and understand English in many different ways (books, computers, television, etc).
    私は英語を色んな方法で使い、理解することができます。(本、コンピューター、テレビなど)

Testing

TYIS students are regularly assessed using both summative and formative testing tools throughout the school year in all subject areas. Parents are informed of progress through ongoing communication, three report card cycles, and Parent/Teacher conferences. Student portfolios are also shared with parents when applicable. Once a year during the spring semester, students in Grades 1 through 6 take the standardized Terra Nova test. Students are tested in Reading, Language Arts (vocabulary, spelling, word analysis, language mechanics), Math, and Science.